Penyembuhan Semulajadi Untuk UTI Jangkitan - Home Pemulihan Untuk Bantuan Anda

Penyembuhan Semulajadi Untuk UTI Jangkitan - Home Pemulihan Untuk Bantuan Anda

Pernahkah anda terfikir jika penawar semula jadi untuk jangkitan UTI akan bekerja untuk anda? Dalam banyak kes, merawat UTI boleh dilakukan secara berkesan dengan ubat semula jadi. Walau bagaimanapun, anda perlu memastikan bahawa anda memang menghidap UTI sebelum anda mula merawat diri anda untuk satu.

Jika anda mengalami beberapa gejala yang konsisten dengan UTI, anda mungkin mahu untuk memulakan penawar semula jadi untuk jangkitan UTI segera. Berikut adalah beberapa tanda-tanda yang paling biasa yang UTI.

1. Air kencing bau yang berbeza dari biasa, biasanya bau yang kuat.

2. Air kencing adalah mendung dalam warna.

3. Air kencing mempunyai darah di dalamnya.

4. Demam.

5. selesa sedikit di kawasan perut, sering berasa serupa dengan tekanan di dalam abdomen.

6. Sakit di bahagian belakang atau ketidakselesaan sedikit.

7.frequent menggesa untuk membuang air kecil dengan sedikit air kencing.

8. Sakit dan atau pedih semasa kencing.

Sememangnya merawat UTI adalah salah satu kursus yang paling popular di rawatan di kalangan individu di seluruh dunia. Secara umumnya, terdapat jumlah minimum risiko kesihatan yang berkaitan dengan rawatan semula jadi, yang membuat mereka lebih wajar. Berikut adalah beberapa remedi rumah yang paling popular atau rawatan semula jadi untuk jangkitan saluran kencing.

1. Jus cranberry adalah antara ubat rumah yang paling popular untuk UTI.

2. Uva ursi adalah satu lagi ubat semulajadi yang biasa digunakan untuk mencegah dan merawat jangkitan saluran kencing, antara banyak masalah kesihatan lain.

3. Terdapat beberapa herba yang telah digunakan untuk merawat jangkitan saluran kencing.

- Ekor kuda
- Sutera jagung
- Buchu
- Akar Marshmallow
- Goldenseal

Sebelum anda membuat keputusan muktamad untuk merawat UTI anda dengan ubat rumah atau remedi semula jadi anda harus berunding dengan pembekal penjagaan kesihatan anda. Walaupun anda mengalami gejala-gejala yang menyerupai UTI anda mungkin mengalami gejala dari keadaan lain.

Anda juga perlu berbincang dengan doktor anda apa-apa rawatan alternatif anda sedang mempertimbangkan menggunakan dengan doktor anda. Terdapat beberapa keadaan perubatan yang boleh menjadi lebih teruk oleh beberapa ubat semula jadi dan rawatan herba.

Sama ada anda sedang mencari penawar semula jadi untuk jangkitan UTI kerana anda bimbang dengan ubat-ubatan preskripsi dan kesan sampingan mereka atau jika anda sedang berusaha untuk lebih mementingkan kesihatan yang lebih, ia mungkin anda akan dapat untuk mencari ubat yang akan bekerja untuk anda. Anda juga harus sedar apa-apa kesan sampingan yang mungkin daripada ubat semula jadi yang anda gunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar