Bagaimana Melindungi Anak Anda Dari Selesema Babi - H1N1

Bagaimana Melindungi Anak Anda Dari Selesema Babi - H1N1

Sekolah kembali dalam sesi, dan dengan itu semakin kebimbangan terhadap pengurusan wabak selesema, terutamanya dengan jenis baru selesema, seperti Selesema Babi, yang lebih dan lebih sukar untuk memerangi dengan rawatan biasa atau tembakan selesema standard.

Jika anda telah menghabiskan masa apa-apa mendengar berita tentang Selesema Babi (H1N1), anda mungkin tertanya-tanya sama ada atau tidak anda perlu juga menghantar anak anda ke sekolah. Sudah di Amerika Syarikat dan di Kanada, di sana telah melaporkan kes-kes wabak Selesema Babi. Apa yang anda boleh lakukan untuk memastikan anak anda selamat dan sihat?

Walaupun tidak ada cara yang anda boleh mencegah anak anda daripada mendapat Selesema Babi sama sekali (sekurang-kurangnya tidak sehingga Pertubuhan Kesihatan Sedunia datang dengan vaksinasi a), anda boleh membantu anak anda atau remaja dalam beberapa cara untuk meningkatkan sistem imun nya dan mengurangkan peluang jangkitan.

Mencuci Tangan dan Pembersihan Permukaan

Virus Selesema Babi boleh hidup selama beberapa hari pada objek tidak bernyawa. Perkara seperti pemegang pintu, Meja pelajar, telefon bimbit, dan papan kekunci komputer. Anda harus menggalakkan anak-anak anda membasuh tangan dengan kerap atau menggunakan sanitizer tangan jika tidak ada cara mudah untuk ke bilik air untuk mencuci tangan. Membasuh tangan adalah nombor satu cara untuk mengelakkan penyebaran selesema babi dan penyakit-penyakit lain. Anda boleh memberikan anak anda dengan bekas kecil sanitizer tangan yang perlu meja atau almari untuk membantu. Untuk mengelakkan kuman dari pulang ke rumah dari sekolah, pastikan anak-anak anda membasuh tangan mereka sebaik sahaja mereka pulang ke rumah (bas adalah tempat yang lain di mana kuman suka berkumpul).

Pastikan anda menyimpan permukaan di rumah anda bersih. Melabur dalam beberapa kain lap anti-bakteria boleh guna dan mengelap pemegang pintu, flushers tandas, dan tenggelam mengendalikan kerap. Lap ke bawah kaunter, kerusi, dan papan kekunci. Lap ke bawah telefon dan telefon bimbit juga. Pastikan semburan anti-bakteria tersedia untuk membunuh kuman di sekitar rumah. Jangan lupa kenderaan anda - jika anda belum dihapuskan ke bawah pemegang pintu, stereng, dan kawasan-kawasan lain kereta anda baru-baru ini, kini adalah masa.

Meningkatkan Kekebalan Dengan Pemakanan

Pastikan anak-anak anda makanan yang sihat untuk makan dan banyak rehat juga boleh membuat perbezaan besar. Pastikan diet anak anda mempunyai banyak buah-buahan dan sayur-sayuran, susu dan yogurt, dan protein. Mempunyai anak anda mula mengambil multivitamin setiap hari untuk membantu merapatkan sebarang jurang pemakanan. Menguatkuasakan waktu tidur untuk memastikan bahawa badan-badan anak-anak anda mendapat rehat yang cukup untuk melawan kuman menyerang.

Dapatkan Melangkah!

Cara lain anda boleh membantu anak-anak anda meningkatkan sistem imun nya dan mempunyai peluang yang lebih baik yang masih hidup Selesema Babi walaupun mereka mendapatkan ia adalah dengan memastikan anak-anak anda mendapatkan latihan yang cukup. Sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari, anak anda perlu digalakkan untuk berlari, berjalan, mendaki, bermain, dan jika tidak, bergerak badan mereka. Mudah-mudahan, anda akan tabiat yang berlangsung seumur hidup, sama ada atau tidak kita berjuang wabak Selesema Babi menggalakkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar