Hypnotherapy Boleh Bantu Remaja Cope

Hypnotherapy Boleh Bantu Remaja Cope

Terlalu ramai orang muda kurang harga diri yang diperlukan untuk membuat satu permulaan yang positif dalam dunia dewasa. Anak-anak muda menarik balik ke dalam dunia mereka sendiri remaja dikuasai oleh rakan-rakan, muzik dan pergaulan sering seksual dan dadah. Ibu bapa dan guru menuntut berkenaan tetapi gagal untuk membalas dengan cara yang anak-anak muda menghargai. Dewasa memberi satu mesej lisan tetapi bertindak dengan cara yang bercanggah. Ia sering kes "Adakah kerana saya tidak mengatakan seperti yang saya lakukan" tetapi kita tertanya-tanya mengapa remaja keliru dan pemberontak.

Perubahan fizikal dan hormon yang berlaku dalam badan mereka kadang-kadang memalukan seperti jerawat, pertumbuhan payudara secara tiba-tiba, perubahan suara dan melalui semua perubahan ini secara tiba-tiba, mereka sedang mencari identiti mereka. Bukan lagi kanak-kanak tetapi belum dewasa. Siapakah mereka?

Kita boleh berurusan dengan mereka tidak seperti yang terbentuk, remaja tidak menentu tetapi sebagai individu yang mempunyai potensi yang tak terbatas, orang dengan kebesaran dalam diri mereka. Menghormati hadiah dan keperibadian mereka dan mereka akan datang untuk menghormati diri mereka sendiri.

Dihujani dengan maklumat akademik, mereka tertanya-tanya apa kaitan ini ada dalam dunia sebenar. Subjek boleh membosankan atau merangsang bergantung kepada kemahiran dan keupayaan guru untuk berhubung dengan pelajar dalam model mereka di dunia. Dalam dunia media sosial seperti Facebook, My Space dan Twitter, SMS itu, melayari internet, TV Zapping, mereka berhubung dengan dunia SEKARANG jadi mengapa kajian Latin atau Sastera? Selalunya mereka tidak dapat untuk menulis ayat yang lengkap kerana ia digunakan untuk bahasa SMS singkatan. Mengapa menulis apabila anda boleh menaip? Maka ada yang seolah-olah peperiksaan tanpa henti dan semua tekanan itu. Untuk apa tujuan? Menerima ijazah daripada universiti dengan hutang yang besar dan kesukaran dalam mencari pekerjaan? Atau prospek pekerjaan yang minimum daripada latihan yang tidak mencukupi?

Ya, masa remaja adalah masa yang sukar terutamanya jika kita memaksa orang muda kita untuk mematuhi dan menyesuaikan diri dengan dunia kita. Daripada mengasingkan mereka dan terputus hubungan penting semasa tempoh apabila pengaruh kita masih boleh memberi manfaat, kita boleh membantu mereka dengan cepat melalui hipnoterapi peribadi.

Hypnotherapy adalah satu bentuk yang selamat, semula jadi terapi yang bekerja secara langsung dengan minda tidak sedar, atau bawah sedar, di mana semua perubahan dan pembelajaran berlaku dengan rintangan sekurang-kurangnya. Terutamanya dikenali sebagai cara untuk berhenti merokok dalam satu sesi, seorang hypnotherapist berwibawa boleh membantu anak-anak muda dalam pelbagai cara, contohnya:

- Meningkatkan harga diri
- Meningkatkan keyakinan
- Meningkatkan maruah diri
- Berurusan dengan ketagihan seperti dadah, ganja, walaupun berlebihan melayari talian
- Kuku-menggigit, ibu jari-menghisap, rambut menarik atau merah kemalu-maluan
- Sendiri bahaya-contohnya memotong
- Gangguan Makan
- Kawalan Berat
- Gerenyet Saraf, gagap
- Jerawat, ekzema, ketuat
- Berpeluh berlebihan
- Saraf Peperiksaan
- Kepekatan & motivasi
- Tekanan
- "School-itis" (iaitu, kebencian kepada sekolah)
- Bahasa Pembelajaran
- Memori yang lebih baik
- Keyakinan dating
- Kebimbangan / fobia
- Pemikiran Keterlaluan & kompulsif
- Kemurungan
- Menghadapi perceraian, keluarga baru & penderaan seksual
- Malu
- Pengucapan awam & kepimpinan
- Saraf ujian Memandu
- Masalah kesihatan tertentu, mengawal kesakitan
- Menghadapi kanser & kemoterapi
- Disleksia
- Peningkatan Sukan

Semua masalah-masalah ini telah berjaya diselesaikan atau dibantu oleh hipnoterapi di seluruh dunia, sering dalam beberapa atau beberapa sesi.

Neuro Linguistic Programming menggunakan bahasa semula program-fikiran yang bertujuan untuk mencari penyelesaian dan kuasa negeri pintar.

Bimbingan hidup boleh membantu untuk projek tertentu, tempoh masa atau cabaran yang berterusan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar