Penjagaan luka - Empat Trik Rahsia

Penjagaan luka - Empat Trik Rahsia

Penjagaan luka terbaik tidak bergantung kepada bagaimana baru-baru ini ia adalah, betapa seriusnya ia dan apa punca adalah.

Tetapi ada di sini adalah beberapa garis panduan asas.

Luka sembuh dengan lebih cepat di udara terbuka. Ia mungkin tidak selalunya mungkin untuk mendedahkan luka anda, bergantung kepada di mana ia, jika ia masih berdarah atau apa yang anda lakukan. Tetapi cuba untuk memastikan ia terdedah selama dan seberapa kerap yang anda semunasabahnya boleh.
Dengan mengambil ubat Arnica homeopati, anda bukan sahaja mempunyai potensi untuk menghalang mana-mana jangkitan, termasuk tetanus, anda juga akan merawat kesakitan dan mempercepatkan penyembuhan. Jika apa-apa kesakitan luka tersebut hilang atau mengurangkan setelah anda mengambil Arnica, anda boleh yakin bahawa jangkitan tidak akan berlaku. Walau bagaimanapun, jika Arnica tidak melegakan kesakitan, anda mungkin perlu mengambil kira perubatan lain.
Semburan topikal Hypercal adalah ajaib dalam mempercepatkan penyembuhan dan dalam menjaga luka bersih. Cuba untuk mendapatkan semburan dan bukannya krim. Ini hanya boleh didapati dari klinik atau farmasi homeopati.
Anda perlu untuk kekal sihat. Jika anda selalu makan makanan ringan, tidak mengambil apa-apa senaman, tidak keluar ke udara segar atau mengambil banyak ubat-ubatan yang bersifat menindas, anda tidak boleh mengharapkan badan anda untuk berurusan dengan penyembuhan luka cekap.
Mungkin aspek yang paling penting dalam senarai di atas adalah bagaimana sihat anda. Jika anda tidak sihat secara umumnya, tidak ada jumlah penjagaan luka yang baik akan sembuh dengan cepat. Jika luka anda biasanya mengambil masa yang lama untuk sembuh, anda perlu melihat kepada kesihatan anda secara keseluruhan.

Adakah anda bergantung kepada pil dan ramuan, ubat-ubatan bersifat menindas dan vaksinasi untuk menyembuhkan semua masalah anda? Adakah anda memberi kuasa anda seperti berada dengan doktor anda atau adakah anda bertanggungjawab untuk kesihatan anda sendiri?

Jika anda sedang mencari untuk penjagaan luka berkesan, anda tidak boleh pergi lalu meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan. Atau mengambil tanggungjawab untuk itu.

Ia adalah di tangan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar