Tiga Langkah Mudah pada Bagaimana untuk Dapatkan Lebih Tinggi Sememangnya

Tiga Langkah Mudah pada Bagaimana untuk Dapatkan Lebih Tinggi Sememangnya

Orang pendek sering bimbang tentang ketinggian mereka. Mereka bertanya-tanya bagaimana untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi tanpa sebarang kesan sampingan. Di sini kita akan membincangkan 3 langkah mudah untuk meningkatkan ketinggian. Ini adalah:

A. Diet yang sihat dan berkhasiat
B. ketinggian meningkatkan latihan
C. tidur yang lena

Dalam usaha untuk mendapatkan hasil yang terbaik, ia adalah sangat penting untuk mencapai keseimbangan antara tiga perkara ini. Kita akan membincangkan satu per satu.

Makanan yang kita makan mempunyai kesan yang besar kepada pertumbuhan kami. Ia bukan sahaja jenis makanan yang kita makan perkara tetapi kualiti dan kuantiti juga penting. Kami perlu meningkatkan pengambilan protein diperkaya makanan terutamanya dengan asid amino. Contohnya telur, kacang, hati, tepung, ayam, susu, keju dan lain-lain tetapi kami harus menghadkan pengambilan makanan ringan.

Ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa senaman intensiti tinggi meningkatkan pengeluaran hormon pertumbuhan badan. Begitu juga ketinggian latihan meningkatkan membantu dalam mengukuhkan otot teras memperbaiki postur badan dan meningkatkan pengeluaran hormon yang bertanggungjawab untuk meningkatkan ketinggian dan yang mengakibatkan peningkatan dalam ketinggian.

Tidur bunyi juga diperlukan untuk mendapatkan yang lebih tinggi. Ini kerana apabila kita tidur daripada hormon pertumbuhan dalam badan berfungsi dengan lebih cepat. Postur tidur kita harus betul. Postur yang salah boleh menyebabkan sakit belakang yang lebih rendah dan boleh menghalang pertumbuhan semasa tidur.

Jadi, jika kita serius tentang bagaimana untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi maka kita mesti ikut tiga langkah yang dibincangkan di atas.

Klik pada pautan di bawah untuk mengetahui maklumat lanjut mengenai cara untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar