3 Manfaat Vital Minyak Ikan di Diet Anda

3 Manfaat Vital Minyak Ikan di Diet Anda

Kebanyakan orang sedar kepada manfaat minyak ikan dalam diet mereka. Salah satu manfaat utama adalah bahawa ia mengandungi omega 3 asid lemak. Asid lemak adalah penting untuk berfungsi dengan cekap badan. Jadi mari kita memotong mengejar dan masuk ke dalam 3 faedah penting minyak ikan dalam diet anda.

Sebab 1 # kesihatan otak
Otak manusia terdiri daripada lemak 60%. Separuh daripadanya adalah DHA Omega 3 asid lemak. Kekurangan Omega 3 lemak boleh membawa kepada kemurungan, kebimbangan, kemurungan dan pelbagai gangguan otak lain. Satu boleh mengatakan bahawa otak adalah benar-benar didorong oleh Omega 3 asid lemak.

Sebab 2 # Kesihatan jantung
Menurut Persatuan Jantung Amerika, "Omega 3 asid lemak manfaat tengah-tengah orang yang sihat, dan orang-orang yang berisiko tinggi - atau yang mempunyai - penyakit kardiovaskular". Malah mereka mengesyorkan makanan tambahan yang mengandungi sekurang-kurangnya 900mg minyak ikan untuk orang dengan penyakit jantung. Satu lagi salah satu manfaat minyak ikan adalah bahawa ia adalah bertanggungjawab menyebabkan platelet dalam darah kurang melekit. Pembekuan darah di sekeliling arteri adalah punca utama serangan jantung.

Sebab 3 # Pencegahan Kanser
Minyak dari ikan memainkan peranan penting dalam menurunkan risiko kanser. Cancer ada itu. 1 punca kematian selepas penyakit jantung di Amerika Syarikat Kajian klinikal telah menunjukkan bahawa minyak ikan dalam diet seseorang boleh mengurangkan risiko kanser payudara di kalangan wanita dan kanser prostat pada lelaki. Kedua-dua jenis adalah bentuk yang paling biasa kanser.

Pengambilan ikan setiap hari atau ikan makanan tambahan adalah sumber besar asid omega 3 asid lemak. Salmon dan hoki adalah sumber terkaya dengan rasa yang hebat. Perhatian perlu diambil apabila memakan ikan yang berlebihan walaupun. Ikan mengandungi merkuri yang boleh menyebabkan keracunan merkuri.

Makanan tambahan ikan adalah pilihan yang lebih baik kerana omega 3 pengambilan yang diperlukan mudah dipenuhi. Semasa memilih makanan tambahan ikan penjagaan perlu diambil. Mencari makanan tambahan ikan yang bebas pencemaran. Juga, anda perlu menyemak sama ada ikan yang digunakan untuk membuat makanan tambahan yang diternak dalam negara. Ini menghalang dalam bau anyir ikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar