Kepentingan lapisan germa dalam Rawatan Ubat Homoeopathic

Kepentingan lapisan germa dalam Rawatan Ubat Homoeopathic

Homoeopathy sebagai sistem Perubatan adalah di bawah Ubat-ubatan yang Pelengkap dan Alternatif yang berasaskan undang-undang asas "Similia Similibus Curentur".

Dengan menyatakan dengan itu, undang-undang asas bermakna "Mari Suka diubati dengan Suka". Undang-undang ini membimbing kita untuk membuat keputusan bagaimana penyakit tertentu diubati Hak dari akar dan bagaimana arah Penyembuhan perlu mengambil tempat. Homoeopathy menganggap satu set Gejala watak tertentu untuk memutuskan status mental dan tahap fizikal Kesihatan dan status penyakit ini. The Istilah yang diberikan kepada mereka adalah "penyakit gatal, Sycosis dan Sifilis". Dengan menyatakan ini Tiga perkataan, mereka tidak bermaksud mana-mana orang yang mengalami atau mempunyai Psoriasis atau Sifilis tetapi mereka adalah sifat watak dalam diri mereka yang menunjukkan tahap yang Homoeopathic Medicine perlu diberi dan juga membantu dalam menentukan mana potensi ubat yang perlu ditetapkan.

Mana-mana ubat yang sempurna mengikut laluan tertentu dan jalan ini jika tidak diikuti menunjukkan bahawa rawatan yang diberi tidak akan mengubati pesakit dan bertanggungjawab hanya untuk peringanan sementara penyakit atau boleh menjadi penyakit yang boleh maju ke arah destructing yang salah dan lebih juga.

Dr. J.T. Kent yang merupakan salah seorang daripada perintis Homoeopathy, telah memberikan arahan untuk sembuh di bawah nama "Undang-undang Hering ini Penyembuhan" itu.

Dia menyatakan bahawa Penyembuhan yang harus dilakukan mengikut tiga kenyataan yang disebutkan di bawah: -

Dari Atas Menurun
Dari organ yang paling penting untuk kurang menerima organ Penting
Secara terbalik kemunculan gejala.
Kekeliruan boleh timbul apabila bercakap mengenai tiga peraturan apabila bercakap dalam bahasa Perubatan Moden dan apabila ilmu perubatan yang dituturkan dari segi perubatan moden yang mana Genetik memberikan keterangan kepada penyata dan di sini datang peranan lapisan germa yang terbentuk dalam perkembangan embrio janin dalam rahim ibu.
Tiga Lapisan ialah The ektoderma, Endoderma ini dan mesoderm ini. Lapisan membuat keputusan di mana organ-organ badan akan dibentuk dari mana-mana lapisan tertentu.

Apabila penyakit berlangsung, ia mula memberi kesan kepada Organ dibangunkan dari lapisan paling luar yang kulit.

Kemudian penyakit ini merebak ke lapisan seterusnya yang merupakan Endoderma dan akhirnya ke mesoderm itu.

Ini berlaku bagi kebanyakan kes-kes dan penyakit ini merebak ke lapisan yang lebih mendalam jika ia ditindas oleh salap luaran atau sebarang ubat yang menyekat penderitaan atau menukar dari satu dari yang lain.

Penindasan boleh berlaku oleh mana-mana bentuk perubatan dan FOM mana-mana sistem perubatan. Penyakit menghasilkan ejen (fizikal atau dinamik) boleh mengubah tindak balas imun jika ia sudah cukup lemah untuk membolehkan penyakit ini untuk masuk ke dalam sistem dan apabila penyakit itu ejen menyebabkan membina ketahanan terhadap ubat, ia boleh mendapat akses kepada lapisan yang lebih mendalam daripada entiti manusia seperti yang dinyatakan di atas.

Oleh itu apabila Medicine Homoeopathic ditetapkan adalah betul dalam similimum gambar penyakit dan diberikan dalam potensi yang betul dan ditadbir dengan cara yang paling betul, maka ia akan membantu dalam menghapuskan penyakit ini dalam perintah itu belakang kemunculan gejala dan sebaliknya perintah lapisan germa yang terjejas.

Dengan ini kita perlu memahami satu lagi konsep penghapusan penyakit dengan Kaedah Homoeopathic, iaitu Krisis dan Latency.

Dengan konsep ini, ia bermakna bahawa apabila rawatan orang yang berpenyakit dimulakan, dan apabila ia berlalu dari lapisan yang lebih dalam ke lapisan yang cetek, atau dari kasih sayang syphilitic kepada Tahap Sycotic, penyakit ini telah masuk ke dalam gejala penghapusan tahap kemudian masukkan ke dalam kependaman tahap penderitaan dan kemudian meninggalkan lapisan dan kemudian masukkan ke dalam krisis lapisan cetek dan kemudian kependaman lapisan dan kemudian ke dalam lapisan yang lebih cetek.

Sebagai contoh, kes Ulser akan mendapat teruk pada mulanya dan kemudian ia akan memperbaiki selepas semua Bonggol-bonggol mengerikan lapisan kuman tertentu atau Miasm telah dikeluarkan dan kemudian ia akan meningkat kepada penderitaan cetek.

Apabila penawar tidak berlaku mengikut teori praktikal lapisan germa yang sejajar dengan Homoeopathy sebagai teori Miasms bawah syarat-syarat penyakit gatal, Sycosis dan Sifilis, kursus rawatan akan membuat kesilapan dan kegagalan akan berlaku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar