Homeopati adalah untuk kanak-kanak Selamat?

Homeopati adalah untuk kanak-kanak Selamat?

Apabila profesional homeopati mendiagnosis individu, mereka melihat di luar gejala semasa orang itu fizikal. Mereka juga menganalisis keadaan psikologi pesakit dan keadaan fizikal secara keseluruhan. Proses rumit membantu mereka dengan secukupnya untuk menentukan ubat yang paling sesuai untuk individu.

Mula diperkenalkan pada tahun 1796, homeopati adalah satu jenis alternatif rawatan perubatan yang menggunakan formula cair yang dipercayai mewujudkan kesan dalam pesakit yang hampir sama dengan tanda-tanda yang terdapat di dalam individu itu. Ubat-ubatan ini bukan tradisional disediakan oleh proses yang dikenali sebagai pencairan siri, yang melibatkan satu siri langkah-langkah untuk mencairkan bahan penyelesaian khusus, diikuti gegaran secara paksa. Pengamal homeopati merujuk kepada proses pencairan sebagai potentization.

Kepercayaan penting di sebalik amalan perubatan homeopati ialah apabila seseorang itu sakit, daya hidupnya sedang mengalami gangguan yang mengakibatkan penyakit. Amalan perubatan homeopati dianggap melegakan mereka gangguan, meletakkan tenaga kehidupan individu yang sakit kembali pada kira-kira.

Sebilangan besar penyakit zaman kanak-kanak boleh dirawat dengan agak berkesan dengan kaedah homeopati. Secara tradisional, rawatan perubatan homeopati adalah mereka yang disediakan daripada mineral, sayur-sayuran, dan herba, benar-benar tidak toksik, dan tidak mempunyai kesan sampingan. Ubat-ubatan homeopati biasanya diberikan dalam dos yang sangat kecil, yang membantu untuk menghapuskan sebarang kemungkinan kesan sampingan yang berbahaya.

Dari segi sejarah, perubatan homeopati telah terbukti menjadi lebih sihat untuk anak-anak kita. Jenis-jenis rawatan tidak menyebabkan kesusahan penghadaman, tidak memberi kesan negatif kepada sistem imun, dan tidak menyebabkan reaksi alahan. Mereka adalah lebih selamat untuk kanak-kanak dan bayi untuk mengambil jangka panjang tanpa menyebabkan pembangunan masalah kesihatan yang lain.

Ubat-ubatan homeopati telah terbukti berkesan dalam merawat pelbagai penyakit zaman kanak-kanak, termasuk:

Colic
Disentri
Epilepsi
Jangkitan kulat
Gastritis
Sakit Kepala
Kesakitan tumbuh gigi
Muntah
Ia adalah mungkin untuk ibu bapa untuk memilih ubat-ubatan homeopati untuk merawat anak-anak mereka, tetapi sebelum berbuat demikian, ia adalah penting bahawa mereka memahami dengan tepat bagaimana rawatan homeopati perlu bersedia. Anda boleh mencari semua maklumat yang anda perlukan untuk menyediakan rawatan sedemikian di dalam buku yang berwibawa dan panduan, tetapi anda juga boleh berunding dengan pakar pediatrik anda untuk mendapatkan nasihat. Walaupun semua doktor tidak mencadangkan menggunakan ubat-ubatan homeopati untuk kanak-kanak, terdapat beberapa daripada mereka yang berbuat menyokong penggunaannya.

Apabila merawat kanak-kanak dan bayi dengan ubat homeopati, anda perlu untuk menentukan tanda-tanda seolah-olah menjadi yang paling serius. Apabila ini telah ditentukan, anda boleh memilih rawatan yang terbaik. Untuk penyakit yang lebih serius, bagaimanapun, anda perlu sentiasa berunding dengan profesional sebelum merawat anak anda. Ingat bahawa sebelum anda betul boleh merawat anak anda untuk penyakit, penyakit yang perlu didiagnosis dengan tepat. Ini adalah yang terbaik dilakukan oleh pakar kanak-kanak yang dipercayai anda.

Jika pakar kanak-kanak anda tidak menggalakkan atau bersetuju dengan penggunaan rawatan homeopati untuk anak anda, anda boleh mempertimbangkan untuk berunding dengan seorang pakar homeopati untuk penilaian. Pengamal akan lebih berupaya untuk menjelaskan ubat homeopati untuk anda supaya anda akan lebih berupaya untuk menentukan sama ada jenis ini rawatan adalah sesuai untuk anak anda. Ia adalah penting bahawa anda memahami bagaimana rawatan homeopati sepatutnya bekerja sebelum anda cuba untuk memberi rawatan kepada sesiapa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar